Vår..



Mamma stund..i vår ångest!

Jaha.. då har ännu en dag gått.
Härligt med sol idag.. men kan inte låta bli att ha lite sol ångest.
Känns som att man måste vara så brun och lycklig när det är sol. Man ska ha nya vår kläder och så ska man ha dom där dyng balla brillorna som man ba ser såå tuff ut i. Pin smal skall man va och så lagom tänad ( solad)  För att sedan bli dyng brun när man pressar på playan lite senare under den stundande sommaren..
Neee..Just nu så funkar inte den looken så bra för mig... Om man säger såhär, blekfet mjölk ko...med lagom kompakta krullar i svarta mjukisbyxor och någon gammal munkis..som går lätt att amma pluttson i. Yehh! *eller inte* 
Men visst, kanske kan tränga på mig ett par jenas och ett par balla brills.. men risken finns ju att man ser ut som en stoppad korv med lite väl god själv bild, när man glider runt med vagnen.. Naee det får vänta!

Har i alla fall haft mamma stund i solen idag..härligt! Elin och Max kom till oss..
Vi satt och drack kaffe och smarra kakor.. Medans grabbarna sov! Sedan gick vi in till stan..
Min prins började naturigt vis att gnäll på vägen och det  slutade med att jag fick slänga upp bröna på ica supermarket..skit kul! Men men vad gör man inte för ungen.. Han vart så nöjd och belåten och det vart killen i kassa med. Han satt och log mot mig som en gammal TANT, när jag satt där.. kändes lite lustig måste jag säga.
Men men.. kul att han med vart Glad av lite svättig,stressig kosetuttemamma..

Seadn åt vi spagge och köttfärsås hemma hos Elin..Mumms!
Och nu sitter jag här.  Grabbarna mina sover och jag skall ta mig en nattmacka... Aaa för det säger jag , sova på fastande mage..det är faan inte min grejj. Tar ju Hundra år innan man sommnar då.

Summan av kardemumman då..
Mamma stund i solen..dövar all vårångest!  Länge leve amma på ica..

Always love // Mullan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0