Bäst på Engelska..

My patience's shorter than my skirt...

Låt mig börja så här..
Klart jag kan prata engelska.. spciellt när jag är på lyset! Men Jag är tydligen (enligt min sambo) Väldigt dålig på att översätta..
Som när vi va i turkiet, när vi skulle köpa badbyxor till andreas!
Det Kommer fram en försäljare till mig..
-Heelloo my friend can I help U with someting?
-Yes.. Aj nid bädsårtch..
-what Bad shorts?!
-Bädschortch..ju nåw sviming shortch..* Simmar med armarna*
-Bad shorts.. i dont have any Bad shorts...*SVINSURTURK*

Andeas drar tag i mig..och säger
-Herre gud Älskling..så jävla blåst du är! Din engelska är otroligt rutten..
-va ?! Faaan vet han inte vad ett par bad byxor är så ska han fan inte ha butik..*purketkrull*
Fatta inte att jag hade bet om ett par dåliga byxor..men men! Nu kan jag ju skartta åt det! *bjuder inte på den*

Här om dagen när vi åkte bil,  bad Andreas mig att översätta texerna som jag sjunger, om jag nu är så bra på engelska som jag säger! Det började ganska bra..tills jag kom till den här raden My patience's shorter than my skirt...

-My patience's shorter than my skirt...
Hmm.. Min pasient är kortare än skjortan..?!
Det blir det tyst i bilen.. Jag vet att det är nått som är galet.. Andraes börjar Asgarva!
- Vad? det betyder det..
*den bjuder jag på*

Jag skall säga en sak och det är att jag är jätte bra på engelska när inte Andreas är med.. Och sä är det!
Annars är allt så bra..Jag älskar livet och har gått ner ett halvtkilo!
Nu skall jag sucka jätte högt medans jag plockar in disken.. så EpaAnte (Karln)  fattar att jag är en hårt arbetande kvinna med småbarn..Då kanske han bjuder på en kvällsmacka!

Summan Av kardemumman:
My patience's shorter than my skirt...vad det gäller översättning!
image14
Always love// Mullan



Ps. Mitt hjärta saknar Liza..Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0